בלרוס: "בוטל הצורך באשרות כניסה בתשלום"

    דוד לזר No Comments on בלרוס: "בוטל הצורך באשרות כניסה בתשלום"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ישראל בבלרוס, יוסף שאגאל, הודיע על ביטול הצורך באשרות הכניסה בתשלום לבלרוס. ההחלטה התגבשה במהלך החודשים האחרונים בין משרד החוץ הישראלי לבין ממשלת רוסיה הלבנה.

    הודעת השגריר ניתנה אתמול במהלך ערב הפתיחה של כנס "לימוד FSU" שהתקיים באולם התאטרון המרכזי בעיר ויטבסק בבלרוס בהשתתפות כ-700 משתתפים, ביניהם נציגי ממשלת בלרוס, נשיא הקהילה היהודית ברוסיה הלבנה בוריס גרשטיין ומייסד ויו"ר לימוד FSU, חיים צ'סלר. השגריר שאגאל הודה לארגון "לימוד FSU" על תרומתו לחיזוק קשרי התרבות והתיירות בין העולם היהודי לבין בלרוס.

    למעלה מ-600 משתתפים בגילאי 20-40, רובם יהודים מרחבי בלרוס והסביבה וממדינות נוספות כולל ישראל, התכנסו אתמול בעיר ויטבסק, עיר הולדתו של האומן היהודי הנודע, מארק שאגאל, לכנס לימוד FSU. כ-70,000 יהודים חיים כיום בבלרוס.

    שרת התרבות של מחוז וויטבסק, לריסה אולנסקייה, ציינה שבעיר ויטבסק צמחו האמנים הגדולים, מארק שאגאל והמורה שלו יהודה פן ורבים אחרים. היא העלתה על נס את התרומה של יהודים רבים מרוסיה הלבנה לתרבות העולמית ולהתפתחותה של מדינת ישראל, כגון אליעזר בן יהודה (פרלמן) מחייה השפה העברית.
    חיים צ'סלר, מייסד לימוד FSU, מסר כי ההחלטה לבטל את הצורך באשרת כניסה לבלרוס עבור ישראלים תחזק את הקהילה היהודית המקומית ותתרום לחיזוק הקשר שלה עם ישראל והעם היהודי".

    כנס לימוד FSU הוא מאירועי התרבות היהודיים הבולטים כיום במדינות דוברות רוסית בעולם, ומשמש למעשה כפסטיבל של לימוד יהודי הכולל בתוכו הרצאות בנושאים שונים, דיונים סביב שולחן עגול, מוסיקה ומגוון רחב של אירועי תרבות ברוסית, באנגלית ובעברית. בכנס בבלרוס, אשר מאורגן כולו על ידי מתנדבים מקרב הקהילה היהודית המקומית, יתקיימו כ-100 הרצאות, סדנאות, כיתות אומן, בתי מדרש ומופעי תרבות שיעסקו ביהדות ובישראל, עם דגש מיוחד לאמנות ותרבות.

    במסגרת הפסטיבל יתקיים ביום שני הקרוב אירוע אזכרה רשמי לכבוד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, ששני הוריו עלו לישראל מבלרוס, ופתיחת תערוכת צילומים על חייו ופועלו. האירוע יתקיים במוזיאון הלאומי להיסטוריה בבירה מינסק ב-15 בספטמבר, בשיתוף פעולה עם ממשלת בלרוס, שגרירות ישראל, הקהילה היהודית המקומית, ובהשתתפות בנו של אריאל שרון, גלעד, ומזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון.

    בתערוכה יוצגו תמונות מן האוסף המשפחתי של משפחת שרון, מארכיון צה"ל ומערכת הביטחון ומאוסף התצלומים הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית. כמו כן, שולבו בתערוכה תמונות מעיזבונו של העיתונאי אורי דן ז"ל ותמונות מפרי עבודתו של הצלם זיו קורן. אוצרת התערוכה היא מרית דנון, מי ששימשה כמנהלת לשכתו של שרון במשרד ראש הממשלה.



    0 תגובות